Umów wizytę

CZYSZCZENIE UKŁADÓW WTRYSKOWYCH I FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH DPF

Posiadamy wysokiej klasy urządzenie do czyszczenia wszystkich układów wtryskowych silników Diesla, a także silników benzynowych Jet Clean Tronic firmy Liqui Moli.

DLACZEGO CZYŚCIĆ?

UMÓW WIZYTĘ

ZADZWOŃ

505 041 233

LUB

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Osady, które gromadzą się na elementach układów wtryskowych, a także w komorze spalania są częstą przyczyną nierównomiernej pracy silnika, podwyższonego spalania oraz emisji większej ilości szkodliwych substancji w spalinach. Kolejnym objawem zanieczyszczonego układu wtryskowego jest również często duże zadymienie zwłaszcza przy gwałtownym obciążeniu silnika (np. wyprzedzanie).

Ponadto w silnikach zasilanych gazem po dłuższej eksploatacji na tym paliwie pojawiają się często problemy z pracą silnika na benzynie jest to spowodowane odkładaniem się dużej ilości zanieczyszczeń na wtryskiwaczach, ponadto w wielu typach instalacji gazowych po przełączeniu na ”gaz” odcinany jest dopływ paliwa do wtryskiwaczy, a to z kolei powoduje „zapiekanie” wtryskiwaczy. W silnikach benzynowych można również wykonać czyszczenie układu dolotowego, oraz zasysanie zanieczyszczeń stałych z sitka wewnątrz wtryskiwacza. Czyszczenie kolektora dolotowego jest szczególnie istotne w samochodach które są eksploatowane głównie w ruchu miejskim.

Natomiast w nowoczesnych silnikach Diesla typu Common Rail oraz wyposażonych w pompowtryskiwacze utrzymanie czystości układu wtryskowego niewątpliwe przyczyni się do dłuższej żywotności poszczególnych elementów tych układów, ponieważ jak wiadomo są one bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia w układzie paliwowym. Rozwiązaniem tych problemów jest regularne czyszczenie układu wtryskowego oraz paliwowego.

Czyszczenie układu wtryskowego ma również bardzo istotny wpływ na zmniejszenie ilości substancji szkodliwych w spalinach, co można zaobserwować na przedstawionych wynikach pomiaru ilości sadzy w gazach spalinowych. Znaczące zmniejszenie ilości sadzy w gazach spalinowych przyczynia się do mniejszego zanieczyszczenia zaworu EGR oraz filtra cząstek stałych.

Możliwości Jet Clean Tronic:

Silnik benzynowy:

  • rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie" wtryskowej – jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut
  • czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących.
  • zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze
  • czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.

Silnik Diesla:

  • czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania, proces ten trwa około 35 minut, silnik powinien w tym czasie pracować na specjalnym płynie czyszczącym, podczas czyszczenia układu wtryskowego wyczyszczone zostaną:
  • czyszczenie pompy wtryskowej
  • czyszczenie wtryskiwaczy
  • czyszczenie komory spalania

Czyszczenie zbiornika paliwa:

  • opróżnianie zbiornika paliwa przed czyszczeniem
  • transfer paliwa – cykl ten daje możliwość opróżnienia omyłkowo zatankowanego paliwa do innego pojazdu bądź do kanistra.

Źródło: LIQUI MOLY

AUTOFER

uL. RZEMIEŚLNICZA 2

86-300 Grudziądz

tel. 505 041 233

e-mail: autofer@wp.pl

Godziny otwarcia

OKRĘGOWA STACJA KONTROLI POJAZDÓW

poniedziałek - piątek: 7.00 - 20.00

sobota: 7.00 - 15.00

SERWIS

poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00

sobota: 8.00 - 13.00